• Service auto non stop

Reglaj unghi de fugă

Reglaj unghi de fugă

Reglaj-unghi-de-fugă

Unul dintre cele mai solicitate servicii la un service auto profesional, este cel de reglaj unghi de fugă. Această procedură devine deosebit de relevantă în extrasezon, când șoferii încep să schimbe masiv anvelopele. Înțelegerea mecanismelor de bază ale dispozitivului și funcționarea suspensiei te va ajuta să diagnostichezi în mod independent cauzele posibile ale manevrării defectuoase a mașinii și să iei măsuri în timp util pentru a le rezolva. Există mai multe abateri în funcționarea mașinii, prin care se poate înțelege că mașina are nevoie de servicii de reglaj unghi de fugă. De asemenea, există mai multe semne indirecte de încălcare ale unghiului:

Atunci când șofezi în linie dreaptă;

Volanul mașinii se rotește neuniform;

Mașina trage în lateral și trebuie să virezi;

Când crești viteza, mașina se duce spre lateral și, de asemenea, dacă mașina tinde să derapeze la frânare.

Service auto specializat pentru reglaj unghi de fugă

În plus, trebuie să apelezi la un service auto specializat, atunci când observi uzura neuniformă a cauciucului. De exemplu, dacă anvelopele se uzează mai repede la interior sau la exterior. Motivul schimbării unghiului de fugă poate fi și uzura pieselor suspensiei, cum ar fi silent block, tije de direcție, arcuri și amortizoare. De asemenea, trebuie să te alertezi și la scârțâitul anvelopelor în viraje și consumul crescut de combustibil datorită rezistenței puternice la rulare a roților din față. Procedura trebuie efectuată la:

Înlocuirea articulațiilor sferice;

Înlocuirea vârfurilor de direcție;

Înlocuirea roților.

Reglajul unghiului de fugă nu este necesar dacă s-au efectuat lucrări de înlocuire a amortizoarelor, stabilizatorilor sau roților de transfer. Reglarea se poate face independent cu o zonă complet plană și un set simplu de instrumente, dar este dificil pentru un neprofesionist să facă acest lucru. Este important să colaborezi cu un service auto autorizat, deoarece aici serviciul poate fi efectuat cu echipamente speciale.

Unghiul de fugă este unghiul dintre linia verticală convențională și planul de rotație al roții. Unghiul de fugă poate fi vizualizat imaginând linii drepte între punctele inferioare și superioare ale anvelopelor axei față. În mod ideal, ar trebui să fie un dreptunghi. Unghiul de fugă poate fi neutru sau zero (un dreptunghi perfect), pozitiv (când vârfurile roților sunt înclinate departe de corp spre exterior) și negativ (când vârfurile roților sunt înclinate spre corp).

Unghiul de fugă se poate schimba în timpul șofării și acest lucru este tipic pentru mașinile cu suspensii adaptive de tip MacPherson. De exemplu, unghiul de fugă negativ îmbunătățește manevrabilitatea la viraje, în timp ce unghiul de fugă pozitiv apare atunci când mașina este încărcată. Unghiul de fugă este unghiul de rotire al axei de direcție, care de obicei nu depășește 1-4 grade. Când totul este normal, forțele laterale vor tinde să readucă volanul în poziția neutră dacă îl eliberezi într-un viraj. Serviciul de reglaj unghi de fugă efectuat corect, asigură că mașina este stabilă în viraj.

La un service auto specializat există echipamente de înaltă precizie, care sunt folosite pentru un reglaj unghi de fugă. O metodă modernă de verificare a geometriei roților pe un echipament robotizat ce permite un reglaj unghi de fugă rapid și corect pentru fiecare model de mașină. Viteza și acuratețea procedurii sunt mult mai mari decât alte metode de verificare. 

Servicii rapide de reglaj unghi de fugă

Procesul de reglaj unghi de fugă nu durează mult, dar necesită echipamente speciale, precum și cunoașterea parametrilor roții, care variază în funcție de marcă, modelul și anul de fabricație a mașinii.

În condiții de proastă calitate a drumului, producătorii auto recomandă un reglaj unghi de fugă la fiecare 15.000 km parcurși. Dar există cazuri când este necesară și o ajustare neprogramată a unghiului de fugă:

În cazul în care roțile intră într-o groapă mare cu o jantă blocată;

– Șasiul a fost reparat cu înlocuirea brațelor de suspensie, capete de tirant și silent block;

Modificarea spațiului liber al mașinii, de exemplu, din cauza scurtării arcurilor;

Mașina trage în lateral;

Uzura anvelopelor într-o perioadă foarte scurtă de timp;

Pierderea controlului mașinii la ieșirea din viraj.

Un service auto specializat folosește o tehnologie inovatoare care citește parametrii roții folosind mai multe camere și ținte cu un model de gradient. Utilizarea unui astfel de echipament permite captarea parametrilor geometrici ai imaginii și convertirea în valori numerice ale unghiurilor roților.

Rezultatele sunt afișate pe ecran, deoarece baza de date conține parametrii tuturor mărcilor de mașini. Echipamentul de reglaj unghi de fugă este complet robotizat. Acest lucru asigură acuratețea maximă a reglajului unghiului de fugă.

Caracteristicile pot fi diferite chiar pentru orice model de mașină, ceea ce se datorează în mare măsură diferenței de dimensiuni a anvelopelor și tipului de suspensie (sport sau obișnuită). Dacă trebuie să șofezi pe drumuri cu suprafață proastă, probabilitatea de a slăbi unghiurile roților crește.

Este necesar să se facă un reglaj unghi de fugă atunci când apar următoarele probleme:

După repararea direcției sau suspensiei;

Dacă șasiul a fost supus unei sarcini extreme (de exemplu, din cauza trecerii cu roata printr-o groapă adâncă la viteză mare).

Reglajul unghiului de fugă la un service auto specializat oferă precizie de reglare. Se realizează pe un suport robotizat, care, folosind camere video, determină automat parametrii geometriei șasiului și chiar a caroseriei în ansamblu. Rezultatul ajustării este întocmit sub forma unei diagrame tipărite, care îți permite să verifici vizual dacă toți indicatorii sunt normali. La un service auto specializat, reglajul unghi de fuga Brasov  se face: la un cost accesibil, rapid, eficient și cu garanție. 

Serviciile se desfășoară folosind tehnologia R.E.M.O., care asigură reglarea unghiului de fugă cu o precizie ridicată. De asemenea, se efectuează verificare geometriei roților, așa că dacă este necesar reglajul unghiului de fugă, acesta se poate face rapid și cu mare precizie.

Un mecanic auto specializat recomandă un reglaj unghi de fugă după schimbarea sezonieră a roților. Serviciul ajută la creșterea stabilității direcționale, la reducerea uzurii anvelopelor și la creșterea manevrabilității mașinii. Orice intervenție la mașină, fie că este vorba de reparații, montare anvelope sau alte acțiuni de manipulare, se modifică și setările din fabrică. Este necesar să se mențină standardele tehnologice stabilite de producător, pentru a prelungi durata de viață a mașinii.

Alege Autochelu – Alege un service de reconditionare si sablare jante tabla Brasov de încredere!

Te interesează acest serviciu?
Completează formularul de mai jos!


    Trimite mesaj
    Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
    Call Now Button